Головна » Статті » Підготовка до школи |
Серед основних складових поняття
«готовність до школи» — розвиток допитливості і пізнавальної активності дитини, вміння
самостійно думати
та розв'язувати найпростіші розумові вправи. Інтелектуальна підготовка до школи
передбачає не лише накопичення певної
суми знань, умінь та навичок з окремих предметів, а, здебільшого, формування у дітей здатності сприймати
знання, розвиток у них особистого
досвіду пізнання, проблемно-пошукової діяльності, елементарного експериментування. Головне в дошкільному
навчанні — розвиток потенційної
здатності пізнавати нове, тому на етапі дошкільного дитинства знання, вміння, навички розглядаються
не як самоціль, а як засіб розумового
розвитку. їх обсяг не повинен перевищувати вікових можливостей дітей і
дублювати шкільні навчальні програми. Найважливішими показниками рівня
підготовки дитини до школи є добре розвинуті мовлення, сприйняття, пам'ять, уява,
наочно-образне мислення,
вміння елементарно розмірковувати, виділяти суттєві ознаки предметів та явищ, що є
доступними для розуміння дитини, порівнювати предмети, знаходити спільне і
відмінне, виділяти ціле і його частину, групувати предмети за певними ознаками,
робити найпростіші висновки та
узагальнення тощо. Окрім перерахованих якостей, для здійснення успішної
навчальної діяльності в першому класі
необхідно, щоб у дитини були розвинуті вольові
якості особистості, щоб вона в доступних для її віку межах керувала своєю поведінкою, вміла спрямовувати свої
зусилля на розв'язання навчальних
завдань, була організованою, розуміла та виконувала правила, які будуть
висуватися їй вчителем. Важливо, щоб майбутній учень вмів спілкуватися з людьми,
які його оточують,
був доброзичливим у ставленні до інших дітей, дорослих, у тому числі до педагогів тощо. Важливо також, щоб дитина вміла володіти своїм тілом,
добре рухалась
і орієнтувалась в просторі, щоб у неї була розвинута моторика рук. А також були
скоординовані рухи руки та очей. Необхідно також відзначити, що є неприпустимими перевірки
вміння читати і писати
під час прийому дитини до першого класу, які орієнтують батьків і вихователів
дитячих садочків на зовсім неправильний шлях підготовки дитини до школи. Адже, навчити
дитину читати і
писати — завдання початкової школи. | |
Переглядів: 1649 | Коментарі: 4 | |
Всього коментарів: 0 | |