Головна » Файли » Психологам |
ТЕЗИ ДО ВИСТУПУ НА БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРАХ
28.02.2010, 20:13 | |
Психологічна характеристика розвитку дитини 3-4 років
Розвиток самосвідомості і виділення образу „Я” стимулюють розвиток особистості й індивідуальності. Малюк починає чітко усвідомлювати, хто він і який він. Внутрішній стан дитини наповнюється суперечностями: вона прагне самостійності і в той же час не може впоратися із завданням без допомоги дорослого, дитина любить рідних, вони для неї дуже значущі, але вона сердиться на них через обмеження її свободи. До оточуючих у дитини формується власна внутрішня позиція, яка характеризується усвідомленням своєї поведінки та інтересом до світу дорослих. Агресивність і невтомність малюків у цьому віці виявляється в постійній готовності до діяльності. Дитина вже вміє пишатися своїми успіхами й критично оцінювати результати своєї праці. На базі наочно-дійового мислення до 4 років у дитини має сформуватися наочно-образне мислення. Іншими словами, відбувається поступове перенесення дій дитини з конкретного предмету на всі інші. Як і в ранньому віці, в 3-4 роки у дитини переважає відтворююча уява, тобто дитина здатна лише відтворювати образи, запозичені з казок і розповідей дорослих. Пам’ять дошкільника 3-4 років мимовільна, характеризується образністю. Його діяльності більш притаманне пізнавання, ніж запам’ятовування. Добре запам’ятовується тільки те, що було безпосередньо пов’язано з його діяльністю, було цікавим і емоційно забарвленим. Дитина не здатна тривалий час утримувати свою увагу на якомусь одному предметі, вона швидко переключається з однієї діяльності на іншу. В емоційній сфері характерні різки перепади настрою. Емоційний стан дитини залежить від фізичного комфорту. На настрій починають впливати стосунки з дорослими і однолітками. Проте емоційно здоровому дошкільнику властивий оптимізм. У 3-4 роки діти починають засвоювати правила взаємостосунків в групі однолітків.
| |
Переглядів: 8445 | Завантажень: 0 | Коментарі: 3 | |
Всього коментарів: 0 | |