Головна » Статті » Підготовка до школи

Психологічний портрет «ідеального» першокласника

1.  Педагогічна готовність:

■  навички читання;

■  навички лічби;

■  навички письма;

■  навички малювання;

■ звукова культура мовлення ( чисте мовлення);

■ уміння розгорнуто відповідати на запитання;

■ великий словниковий запас;

■  загальна обізнаність.

2.  Інтелектуальна готовність:

■ диференційованість сприймання ( спостережливість);

■ розвинена уява;

■ уміння орієнтуватись у просторі й часі;

■ розвинене наочно-образне мислення ( уміння виділяти суттєве в явищах навколишнього середовища, уміння порівнювати їх, бачити їх подібність та відмінність);

■ розвинена дрібна моторика ( володіння олівцем, ножицями, навички малювання);

■ добра пам’ять;

■ розвинена регулююча функція мови, уміння виконувати словесні інструкції;

■  інтелектуальна активність ( уміння перетворити навчальне завдання на самостійну мету діяльності);

■  передумови абстрактно-логічного мислення ( здатність розуміти символи, формулювати запитання, самостійно розмірковувати, знаходити причини явищ, робити прості висновки).

3.  Мотиваційна готовність.

■  вираження пізнавальних інтересів;

■  намагання засвоїти роль школяра ( бажання ходити до школи), приймати системи вимог, які ставить школа і вчитель.

4.  Емоційно-вольова готовність:

■ уміння керувати своєю поведінкою;

■ збереження працездатності протягом навчального дня;

■  емоційна стійкість (регуляція емоцій);

■ довільна регуляція уваги (її концентрація, стійкість, переключення);

■ уміння стримувати свої імпульси ( наприклад, не перебивати інших під час розмови);

■ уміння продовжувати дію, докладаючи до цього вольові зусилля.

5.  Комунікативна готовність:

■  бажання спілкуватися з дорослими та дітьми;

■ уміння встановити контакти з вчителем;

■ збереження відчуття дистанції;

■ здатність до особистісного контакту з дорослим ( на противагу ситуативному);

■ уміння встановлювати контакт з однолітками;

■ уміння входити в дитячий колектив і знаходити своє місце в ньому;

■ уміння виконувати роботу разом;

■ уміння підтримувати рівноправні стосунки з однолітками.

Статус учня - дуже відповідальна роль, яку освоює шестирічна дитина. Цей шлях потребує від неї певного часу для адаптації.

 

Категорія: Підготовка до школи | Додав: olvida (09.08.2012)
Переглядів: 1869 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
footer links
footer links
footer links
footer links