Головна » Статті » Підготовка до школи

Якими знаннями, вміннями та навичками повинна володіти дитина під час вступу до школи?


Серед основних складових поняття «готовність до школи» — розви­ток допитливості і пізнавальної активності дитини, вміння самостійно думати та розв'язувати найпростіші розумові вправи.

Інтелектуальна підготовка до школи передбачає не лише накопичення певної суми знань, умінь та навичок з окремих предметів, а, здебіль­шого, формування у дітей здатності сприймати знання, розвиток у них особистого досвіду пізнання, проблемно-пошукової діяльності, елемен­тарного експериментування. Головне в дошкільному навчанні — роз­виток потенційної здатності пізнавати нове, тому на етапі дошкільного дитинства знання, вміння, навички розглядаються не як самоціль, а як засіб розумового розвитку. їх обсяг не повинен перевищувати вікових можливостей дітей і дублювати шкільні навчальні програми.

Найважливішими показниками рівня підготовки дитини до школи є добре розвинуті мовлення, сприйняття, пам'ять, уява, наочно-образне мислення, вміння елементарно розмірковувати, виділяти суттєві ознаки предметів та явищ, що є доступними для розуміння дитини, порівнювати предмети, знаходити спільне і відмінне, виділяти ціле і його частину, групувати предмети за певними ознаками, робити найпростіші висновки та узагальнення тощо.

Окрім перерахованих якостей, для здійснення успішної навчальної діяльності в першому класі необхідно, щоб у дитини були розвинуті вольові якості особистості, щоб вона в доступних для її віку межах керу­вала своєю поведінкою, вміла спрямовувати свої зусилля на розв'язання навчальних завдань, була організованою, розуміла та виконувала правила, які будуть висуватися їй вчителем.

Важливо, щоб майбутній учень вмів спілкуватися з людьми, які його оточують, був доброзичливим у ставленні до інших дітей, дорослих, у тому числі до педагогів тощо.

Важливо також, щоб дитина вміла володіти своїм тілом, добре ру­халась і орієнтувалась в просторі, щоб у неї була розвинута моторика рук. А також були скоординовані рухи руки та очей.

Необхідно також відзначити, що є неприпустимими перевірки вміння читати і писати під час прийому дитини до першого класу, які орієнтують батьків і вихователів дитячих садочків на зовсім неправиль­ний шлях підготовки дитини до школи. Адже, навчити дитину читати і писати — завдання початкової школи.

Категорія: Підготовка до школи | Додав: olvida (09.08.2012)
Переглядів: 1646 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
footer links
footer links
footer links
footer links